بی بند و باری؛ شهوتی که عشق نامیده میشود (قسمت دوم)
حجاب در ایران باستان:
در کتاب پوشاک باستانی ایرانیان آمده است:
- پوشاک زنان اشکانی:
«تاریخ نویسان درباره پوشاک آن زمان اکثراً به سکوت گذراندهاند... با این وصف از روی برخی نقوش که از آن زمان مانده، به زنانی بومی برخورد کردیم که پوشش جالبی دارند. پیراهن آنان پوشش ساده، بلند یا دارای راسته چین و آستین کوتاه است. در پایین دامن (از زانو به پایین) شرابههایی (منگله) تا به مچ پا آویزان است.»
بعد میگوید:
«به زنانی از این دوره بر میخوریم که از پهلو بر اسب سوارند. اینان چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکندهاند و در زیر آن یک پیراهن دامن بلند، و زیر این نیز یک پیراهنی دیگر بلندتر تا به مچ پا نمایان است.»
«لباس زنان اشکانی پیراهنی بلند تا به روی زمین، گشاد، پر چین، آستیندار و یقه راست بوده است، پیراهن دیگری داشتهاند که روی اولی میپوشیدند. اندازه این یکی نسبت به اولی کوتاه و ضمناً یقه باز بودهاست. روی این دو پیراهن نیز چادری سر میکردند.»
-
پوشاک زنان ساسانی:
«در مقایسه چندین نقش سنگی آناهیتا و نقوش دیگر با هم، به نظر میرسد که بانوان ساسانی پیراهن بلند بسیار پر چین و گشاد میپوشیدند و آن را با نواری در زیر سینه (مانند بانوان اشکانی) جمع کرده، میبستند... گاهی چادری گشاد و پرچین سر میکردند که تا به وسط ساق پا میرسیده است. نقوشی که از بانوان ساسانی در بشقابهای نقرهای مانند حکایت می کند که هر یک از بانوان، چادری به خود پیچیده دارند.»
-
پوشش برتر در شاهنامه فردوسی:
در قسمتهای مختلف شاهنامه وقتی سخن از زنان نیکوی ایران باستان و حجاب آنان به میان آمده است، از اخلاق خوب، پاکدامنی، شوهرداری، و حجاب بهویژه چادر آنها تجلیل شده است.
فردوسی در اینباره میگوید:
سخن تهمینه همسر رستم:
کس از پرده بیرون ندیدی مرا نه هرگز کش آواز شنیدی مرا
سخن منیژه:
منیژه منم دخت افراسیاب برهنه ندیده رخم آفتاب
دیدگاه متفکران غربی:
- مستر همفر جاسوس انگلیسی:
وی که در کشورهای اسلامی سالهای زیادی از طرف انگلیس برای محو اسلام جاسوسی کرده، میگوید: «با این بیان که حجاب را خلفای بنی عباس درست کردهاند و یک برنامه اسلامی نیست، باید زنان مسلمان را فریب داد و از زیر چادر بیرون کشید؛ پس از آنکه زنان را از زیر چادر بیرون آوردیم، باید جوانان را به عشقبازی با زنان تشویق کنیم و فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهیم. لازم است زنان غیرمسلمان بدون حجاب ظاهر شوند و آنها را الگو نمائیم تا زنان مسلمان از آنان یاد بگیرند»
- کنت دمارانش:
او رئیس سابق جاسوسی فرانسه، مشاور شخصیتهایی چون شارل دوگل، هنری کیسنجر، رونالد ریگان، پمپیدو، ژیسکار دستن و ... بودهاست.
او به ریگان، رئیس جمهور سابق آمریکا میگوید: «شما نمیتوانید با یک عقیده بهوسیله تانک و هواپیما مبارزه کنید؛ شما باید با هر عقیدهای بهوسیله عقیده بجنگید. اینبار دشمن ما مذهب است»
- دیوید کیو (مأمور سازمان سیا):
«مهمترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم»
- میشل هولباک (نویسنده فرانسوی):
«جنگ بر ضد اسلامگرایی با کشتن مسلمانان فایده ندارد؛ فقط با فاسد کردن آنها میتوان به این پیروزی دست یافت. پس باید بهجای بمب بر سر مسلمانان، دامنهای کوتاه فرو بریزیم»
اگر کمی دقت کنیم متوجه میشویم که دشمنان اسلام، دست از تلاش بر نداشته و پی در پی ضربات مهلکتری در فرهنگ-مخصوصاً حجاب-به ما وارد میکنند. متأسفانه موقعی متوجه مضرّات این حملات میشویم که تا حدّی کار از کار گذشته؛ نمونه این ضربات در چند ماه اخیر، آکادمی "گوگوش"(بخوانید: فائقهٔ آتشین) هست که یکی از تأثیرات سوء آنرا خدمتتان عارض میشوم.
چندی پیش در پی برگزاری مسابقه بهترین خواننده، که از شبکه من و تو پخش میشد، زنی با پوششی مثلاً اسلامی به نام ارمیا برنده مسابقات میشود و عنوان بهترین خواننده زن را بهدست میآورد. پس از این اتفاق، به طور همزمان خبرهایی مبنی بر آغاز کار کابارههایی در ترکیه که زنان محجبه خواننده، آهنگساز و رقاصههای آن هستند به گوش میرسد و این مفهوم ناخودآگاه در ذهن برخی جای باز میکند که خیلی از کارها با حجاب منافات ندارد.
قابل توجه که تا چندسال پیش، حجاب دست و پا گیر تلقی میشد و وقتی دشمنان نتوانستند به طور مستقیم با آن مبارزه کنند، شیوه و روش مبارزه را کمی تغییر دادند.
همه ما میدانیم که حجاب، زاییده حیا و پاکدامنی هست. با جا باز کردن مفهوم ذکر شده، حیا از بین میرود، حجاب منزوی و بدون پشتوانه میگردد و دیگر دلیلی برای ابقای حجاب باقی نمیماند و شاهد این خواهیم بود که به طور ناگهان، زنان رو به بی حجابی خواهند آورد.
پایان پُست دوم
مطالب مرتبط:
با تشکر از همکاری شما
ما هم امیدواریم که این اتفاق باعث همکاری بیشتری بین ما شود
یا علی
(ارسال شده در یکشنبه 9 تیر 1392 09:21 ق.ظ)